Ústí nad Labem

5. června

 

 
Aktuality

05.06.2025

O kamenných (smírčích) křížích na Ústecku a Děčínsku

PRO VELKÝ ZÁJEM OPAKUJEME 
Proč kamenné kříže oblouznily tolik badatelů? Jsou všechny „tajemné“ nebo se u některých lze dopátrat jejich příběhu? A proč by měly zůstat stát, kde stojí?... Pouť po křížích z Ústecka a Děčínska podnikneme spolu s regionální historičkou Mgr. Natalií Belisovou. Koná se ve čtvrtek 5. června v Oblastním muzeu v Ústí nad Labem.


22.05.2025

Nemoci a klima ve středověku a novověku

Co všechno lze na toto téma vyčíst z českých kostnic prozradí ve čtvrtek 22. května návštěvníkům děčínské kavárny Coffee & Books geochemik prof. RNDr. Martin Mihaljevič, CSc. Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze



Café Nobel na Facebooku

 

Café Nobel na YouTube 

Ing. arch. Sylvie Novotná

Produkční výstavních projektů

 

Pracuje v oddělení prezentace výstav a stálých expozic Uměleckoprůmyslového musea v Praze.

Dlouhodobě připravovala velké výstavní projekty pro Pražský hrad, jakými byly například výstavy Josip Plečnik – Architektura pro novou demokracii, která po úspěšné prezentaci v autentických hradních prostorách putovala po Evropě a Americe, či návštěvníky velmi oblíbený projekt Deset století architektury, kde kromě produkce 7 výstavních částí vedla tým připravující šestici publikací, průvodců po architektuře jednotlivých slohů. Poslední její velkou prací pro Správu Pražského hradu byla realizace dosud instalované stálé expozice Příběh Pražského hradu v gotických sálech Starého královského paláce, k němuž vznikla populární publikace stejného názvu, hojně navštěvovaný dětský program či dokumentární film ověnčený několika cenami. Spolu s Janou Maříkovou připravovala výstavní podobu projektu Cradles of European Culture.

Od roku 2006 vede zájmový spolek Hilbertinum – Společnost Kamila Hilberta, který se soustředí na popularizaci vědeckých poznatků zejména z oblasti archeologie a historie umění. V jeho režii také vznikla obsáhlá dvoudílná publikace Katedrála viditelná a neviditelná, kde se Sylvie Novotná podílela na výběru obrazové části a celkové produkci.

 

Foto: archiv Sylvie Novotné

  © 2012 UJEP