Teplice

19. července

Aktuality

16.08.2018

Grónsko: Země bílá i zelená

Na zeměpisně-cestovatelský výlet na největší ostrov světa vás prostřednictvím svého povídání a spousty fotografií pozve ve čtvrtek 16. srpna do teplického planetária Ing. Vít Malinovský, Ph.D. z Ústavu mechaniky a materiálů Fakulty dopravní ČVUT v Praze, který Grónsko už několikrát navštívil. Seznámí vás s geologickým vývojem, geografií a přírodou ostrova, s historií jeho objevů a osidlování Normany a Dány, a také s životem dnešních Gróňanů, včetně Inuitů.

19.07.2018

Za jeskynním rakem na Novou Guineu

Ani věčně tmavé jeskynní prostory nejsou bez života. Mezi jeskynní živočichy patří i raci; je jich známo přes čtyřicet druhů, které obývají výhradně severoamerické jeskyně. Zoolog ing. Jiří Patoka, Ph.D., DiS. z katedry zoologie a rybářství České zemědělské univerzity v Praze vám přijede vyprávět o expedici českých vědců na Novou Guineu, kde objevili prvního jeskynního raka jižní polokoule. Ve čtvrtek 19. července, v sále teplického planetária.

Café Nobel na Facebooku

facebook-icon

UJEP logo

OPVK_ver_zakladni_logolink_CB_cz

logo-IPRM_v09_090623-bez-pozadi.PNG

19.02. 2015

Madagaskar - laboratoř bohů

Lemur kata

Ostrov Madagaskar se osamostatnil před 120 miliony lety. Dlouhá izolace a rozmanité přírodní podmínky z něj vytvořily jedno z přírodně nejbohatších míst na zemi. Jako by to byla laboratoř, v níž se zkoušejí modely, pro které už jinde nebylo místo, říká redaktor přírodovědného časopisu Vesmír Mgr. Pavel Hošek.
V posledních několika staletích přibyl do madagaskarské laboratoře další druh – člověk – a začal pracovat na největším experimentu, který tu byl prozatím uskutečněn. Zatím není u konce a o jeho výsledcích můžeme jen spekulovat.
Zveme vás na povídání o madagaskarské přírodě, lidech, kteří ji obývají, a jejich vzájemných vztazích. Náš host, vystudovaný entomolog a parazitolog Pavel Hošek, se Madagaskaru věnuje přes 20 let a napsal o něm několik knih. Café Nobel o Madagaskaru můžete navštívit 19. února od 18 hodin na hvězdárně na Písečném vrchu v Teplicích.

Foto: Lemur kata, jeden z více než stovky druhů a poddruhů lemurů, kteří žijí pouze na Madagaskaru. Kredit: Treehgr, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported.

OPVK_hor_zakladni_logolink_CB_cz   UJEP logo logo-IPRM_v09_090623-bez-pozadi.PNG   © 2012 UJEP