Teplice

21. února

Aktuality

28.02.2019

Počasí a podnebí aneb Co se děje kolem nás (a proč)

Meteorolog Mgr. Martin Novák z pobočky Českého hydrometeorologického ústavu v Ústí nad Labem se ve čtvrtek 28. února představí návštěvníkům kavárny a restaurace Refugio v Tisé na Ústecku v roli informovaného průvodce člověka informačního věku světem počasí a soudobé meteorologie, a tak trochu i podnebí a klimatologie.

21.02.2019

Řízená evoluce nových bílkovin: Nobelova cena za chemii 2018

Nobelova cena za chemii udělená v roce 2018 byla v několika směrech unikátní. Získala jí po devíti letech opět žena; i v éře rovnoprávnosti teprve pátá. Byla udělena sdíleně za dva nezávislé směry badání se společným jmenovatelem – umělou urychlenou evolucí nových bílkovin. A v neposlední řadě mají oba objevy své aplikace v biotechnologiích a medicíně. Víc vám prozradí biolog a biotechnolog doc. Ing. Josef Trögl, Ph.D.Fakulty životního prostředí Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Ve čtvrtek 21. února na teplické hvězdárně.

Café Nobel na Facebooku

facebook-icon

UJEP logo

OPVK_ver_zakladni_logolink_CB_cz

logo-IPRM_v09_090623-bez-pozadi.PNG

21.08. 2012

Pozvánky na zářijová Café Nobel

_DSC7263r

Café Nobel úspěšně odstartovalo srpnovou premiérou v ústeckém muzeu, září je za dveřmi a tak vás zveme na další setkání v Ústí nad Labem, Lounech a Liberci. A na co že se můžete těšit?

Rukopisy a česká kultura 19. století

5. září 2012, 18.00, Fokus Kafe v Ústé nad Labem

O Rukopise královédvorském a zelenohorském byla dosud řeč především v rovině jejich původu. Do jaké míry a jak však ovlivnily formování českého národa v 19. století a v jakých podobách vstoupily do soudobé kultury? O tom bude diskutovat PhDr. Dalibor Dobiáš, Ph.D., z Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v.v.i.

Vzestup a pád civilizací aneb Vše se (víceméně) opakuje

6. září 2012, 17.00, Městská knihovna Louny

Je překvapivé, kolik společného mají starověké civilizace s tou naší. A je smutné, že stejně jako tyto dávné civilizace, míří možná i ta naše ke svému kolapsu. Proč musíme stále dokola procházet spirálami krizí? Proč si neumíme z historie vzít poučení? O tom pohovoří Prof. Mgr. Miroslav Bárta, Dr. z Českého egyptologického ústavu Filozofické fakulty UK v Praze.

Století kosmického záření a další tajemství vesmíru

25. září 2012, 18.00,  Knihkupectví a antikvariát Jaroslav Fryče v Liberci

7. srpna roku 1912 vzlétl z Ústí nad Labem v balonovém koši rakouský fyzik  Viktor Franz Hess. Během svého epochálního letu objevil kosmické záření. Přestože od jeho objevu uplynulo celé století, vědci dodnes s jistotou nevědí, odkud k nám kosmické záření přilétá. Vyprávět (nejen) o tom bude astronom a astrofyzik RNDr. Jiří Grygar, CSc.

Těšíme se na vás!