Tisá

25. dubna

Aktuality

25.04.2024

Afrika: Slon nad zlato

„Chráním divočinu v Africe“ může znít jako klišé. Výzkumník a fotograf Mgr. Tomáš Jůnek, PhD Fakulty životního prostředí České zemědělské univerzity v Praze vás ve čtvrtek 25. dubna v Refugiu v Tisé vezme do neprozkoumaného konžského pralesa i do největších národních parků v zemích, kam běžného Evropana jet ani nenapadne.

18.04.2024

Šelma z Valče a jiné významné paleontologické objevy

Paleontolog Národního muzea v Praze RNDr. Boris Ekrt představí ve čtvrtek 18. dubna návštěvníkům teplické hvězdárny vzácný objev nejstarší kočkotvárné šelmy v Evropě, která dostala jméno Fejfarictis valecensis. Dozvíte se také, jak před 34 miliony lety migrovala do Evropy fauna z Asie a jak tehdy v severních Čechách vypadala krajina. Zmíněny budou i některé další novější paleontologické objevy z našeho území.

Café Nobel na Facebooku

facebook-icon

Café Nobel na YouTube

UJEP logo

OPVK_ver_zakladni_logolink_CB_cz

logo-IPRM_v09_090623-bez-pozadi.PNG

21.08. 2012

Pozvánky na zářijová Café Nobel

_DSC7263r

Café Nobel úspěšně odstartovalo srpnovou premiérou v ústeckém muzeu, září je za dveřmi a tak vás zveme na další setkání v Ústí nad Labem, Lounech a Liberci. A na co že se můžete těšit?

Rukopisy a česká kultura 19. století

5. září 2012, 18.00, Fokus Kafe v Ústé nad Labem

O Rukopise královédvorském a zelenohorském byla dosud řeč především v rovině jejich původu. Do jaké míry a jak však ovlivnily formování českého národa v 19. století a v jakých podobách vstoupily do soudobé kultury? O tom bude diskutovat PhDr. Dalibor Dobiáš, Ph.D., z Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v.v.i.

Vzestup a pád civilizací aneb Vše se (víceméně) opakuje

6. září 2012, 17.00, Městská knihovna Louny

Je překvapivé, kolik společného mají starověké civilizace s tou naší. A je smutné, že stejně jako tyto dávné civilizace, míří možná i ta naše ke svému kolapsu. Proč musíme stále dokola procházet spirálami krizí? Proč si neumíme z historie vzít poučení? O tom pohovoří Prof. Mgr. Miroslav Bárta, Dr. z Českého egyptologického ústavu Filozofické fakulty UK v Praze.

Století kosmického záření a další tajemství vesmíru

25. září 2012, 18.00,  Knihkupectví a antikvariát Jaroslav Fryče v Liberci

7. srpna roku 1912 vzlétl z Ústí nad Labem v balonovém koši rakouský fyzik  Viktor Franz Hess. Během svého epochálního letu objevil kosmické záření. Přestože od jeho objevu uplynulo celé století, vědci dodnes s jistotou nevědí, odkud k nám kosmické záření přilétá. Vyprávět (nejen) o tom bude astronom a astrofyzik RNDr. Jiří Grygar, CSc.

Těšíme se na vás!